een hele week

13 augustus 2014 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Na een lange tijd weer eens een verhaal van ons,we hebben veel gedaan in de tijd van af 5 augustus,dus er is een hoop te vertellen.

Zaterdag 2 augustus

Vandaag zijn we naar het seaquarium geweest

Het heeft zo te zien veel te lijden gehad van de laatste orkaan die Curacao getroffen heeft.

Er zijn erg veel aquaria verdwenen en ook een paar loopvlonders aan de zee zijde verdwenen

Dit moeten ze allemaal weer opbouwen beetje bij beetje.

Daardoor is het allemaal wat minder geworden de enorme zeebaars Herbie is dood gegaan en opgezet en de schildpadden en langoesten die er nu zijn zijn ook veel kleiner geworden.

De dolfijnen zijn ook minder geworden maar gelukkig is er een pas geboren en twee in verwachting dus de populatie neemt weer iets toe

6 Aug

vandaag niet veel bijzonders gedaan apotheek voor medecijnen (wij waren overtuigd dat we genoeg van een soort mee genomen hadden uit nederland maar bij openmaken bleek er een strip in plaats van drie in de doos te zitten) en daarna naar het strand gegaan.

De jongens zijn s' avonds nog naar de bioscoop geweest (veel nieuwe films hier)

7 Aug

We zijn naar de grotten van hato gegaan wij (poppy en ik) zijn al meerdere keren binnen geweest dus zijn kelvin en inigo naar binnen gegaan want het is een hoop trappen op in de zon om bij de ingang te komen en binnen is het ook warm en benauwd

8 Aug

Lekkere rustdag genomen aan het strand.

9 Aug

Vandaag zijn we naar landhuis bloemhof gegaan

Dit was een landhuis waar regenwater op gevangen werd om te gebruiken als drinkwater.

Nu was er een tijdelijke expositie hoe punda er vroeger uitzag

Geluncht hebben we in een eetcafe van Mensings Caminada (een grote boekhandel en cd dvdshop alhier) erg bekend bij de lokale bevolking.

Poppy heeft voor de kenners onder ons een cd van Rudi Plaate gescoord.

s'avonds de dag afgesloten door met de hele familie te gaan eten bij Pizzahut alwaar Kelvin zijn eerste gerecht zonder kip gegeten heft.

10 Aug

Deze dag door gebracht met een bustocht voor vrienden en familie met een bus van Atlantis adventures Het bedrijf van mijn schoonzus.

Mooie dingen gezien in bandabao waaronder een graf van een slavenopzichter die zo slecht was dat hij een scheef graf heeft gekregen op zijn buik begraven is waar door hij moet blijven kijken naar het landhuis zodat hij ookj na zijn dood geen rust heeft

In de avond de dag afgesloten met een barbeque

11 Aug

Naar punda geweest om nog wat te kopen o.a. een nieuw horloge voor Willem en Inigo heeft een paar rozekransen gekocht.en Poppy een paar souveniertjes om op de koelkastdeur te plakken

Ook hebben we (alweer op kosten van Shomi) een rondrit met een trollytrain (raad maar eens van wie)gemaakt ,een kathedraal bezocht.en mooie oude huizen gezien

s'avonds zijn Inigo en Kelvin naar de bioscoop geweest.en wij zijn met een broer en zijn vrouw en alle zussen nog even gaan eten in een amerikaans/mexikaans restaurant ,erg leuk voor al dat Poppy haar broer er bij was hij werkt op Bonaire en heeft zo weinig tijd en veel werk dat hij daar niet weg kan en alleen gisteren op curacao moest zijn voor vergadering zodat we een paar uur hadden en wij niet weten wanner we hem weer zien er zit zo'n grote ocean tussen.

In de middag zijn Poppy en ik naar haar Madrina (peettante ) gegaan

Een peettante is hier erg belangrijk in deze cultuur en dient met respect behandeld te worden

11 Aug

Deze dag hebben besteed aan een boottocht met een semi -submarine van jullie raden het al van Atlantis adventures.

Allen de boys zijn gegaan ,Poppy word zeeziek en ik had s'morgens mijn plastabletten genomen (op die boot is geen WC) dus zijn wij op kantoor bij shomie gaan zitten

lekker afkoelen in de airco (buiten tussen 30-35 graden

Ze zijn er allebei zeeziek af gekomen.inigo wist het van de vorige keer nog dat hij er last van had maar hij wilde Kelvin niet in de steek laten

Vanavond gaan de guys (het wordt eentonig) naar.....................de bioscoop

Tot de volgende blog

1. Judesca:
    13 augustus 2014
    Leuk hoor. Vakantie is bijna afgelopen dus geniet van elke seconde nu.
  2. Hans van Rhijn:
    13 augustus 2014
    Lekker hoor Schimmeltjes geniet van de laatste dagen. Leuk om te lezen.
  3. Tineke lam:
    14 augustus 2014
    geweldig zo te lezen jullie zitten niet stil zo veel gedaan en gezien hoop voor jullie ook nieuwe dingen en ja het weer is beter dan bij ons hier regent en onweer het nu.overdags is het wel droog en een zonnetje.hoop dat jullie leuke en mooie fotos mee nemen en straks lekker kunnen nagenieten van deze mooie vakantie.
    zijn de jongens al weer bij gekomen van het water avontuur?
    nou geniet er nog ff van samen met de familie.
    de tijd gaat veel te snel we zien jullie a.s zondag.
    doe je schoonzus en zwager de hartelijke groeten en bedank ze voor de goede zorgen voor onze grote zoon.en jullie ook natuurlijk.goede vlucht en geniet nog even grt aan poppy.
  4. Kelvin:
    15 augustus 2014
    btw, ik was niet zeeziek geworden, ik was alleen door mijn voet gegaan en ik kreeg ineens zwart voor mijn ogen aan de balie waardoor ik mijn balans niet meer kon vinden en even moest zitten
  5. Tineke lam:
    15 augustus 2014
    ojee das vervelend kelvin weet er alles van he.
    hoop dat beter gaat nu.
    ben benieuwd hoe je het gehad hebt op dat mooie eiland.
    nou nog een paar dagen geniet nog ff want hier is het regen en een stuk koeler.

oja vind jij ook niet zo erg he.
    tot gauw ,je pa en ma xxx.
  6. Willem en poppy:
    @Tineke
    De jongens zijn al weer bekomen van het boottochtje ze zijn de zelfde avond nog naar de bioscoop geweest.
    De laatste dag gaan we nog even s'morgens naar het strand en in de middag naar een neef en de koffers inpakken
  7. Annemiek Bos:
    He die familie!
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie!
    Jullie vermaken je prima!
    Groeten aan iedereen!
  8. Annemiek Bos:
    16 augustus 2014
    Goede reis terug! Leuk dat jullie zo genoten hebben. Hier stormt het inmiddels. De tent hebben we moeten weghalen. Doei!!!
  9. Willem en poppy:
    16 augustus 2014
    success met alles hoop voor jullie dat de storm snel gaat liggen want dit is ook niets zo