aan alles komt een eind, ook aan vakanties

19 augustus 2014 - Voorburg, Nederland

Wij zijn al weer 2 dagen thuis,en zijn een beetje bijgekomen van de reis en het tijdverschil van 6 uur.

Donderdag hebben we op de dag nog  een paar cadeautjes gekocht en zijn de jongens samen met Kenneth,Rolly (een buurman) en ik naar een snek(dit is een gelegenheid waar je iets kan drinken en iets kleins erbij kan eten wat vooral de locals voornamelijk mannen doen)  geweest om ze het echte leven van Curacao te laten zien een voor mij was het iets wat ik in jaren niet gedaan had.

Later wilden Inigo en Kelvin gaan bowlen ,Rolly wist nog een bowlingbaan en daar hebben we nog een half uurtje toe gekeken hoe de mannetjes bowlden .

De vrijdag daarop zijn we nog s'morgens naar het strand geweest en in de middag nog even bij Herbert (een neef van Poppy) geweest een hele creatieve man en goede gitarist.

Hij heeft van oude fiets onderdelen een soort driewieler gemaakt met twee vaten voor limoensap en tamarindesap een koelbox voor ijsblokjes en houder voor drinkbekers gemaakt

Hiermee gaat hij vaak naar de stad om dit alles aan toeristen te verkopen,alle sappen maakt hij zelf van eigen fruitbomen

In de avond zijn wij thuis gebleven om de koffers te pakken om zaterdag te vertrekken.

Zaterdag zijn Poppy en Shomi nog naar de kapper gegaan en s'middags zijn we naar de luchthaven vertrokken.

We zijn via een tussenstop op Bonaire naar amsterdam gevlogen waar iedereen weer op ons stond te wachten.

Ik vind dat we terug kunnen kijken op een geslaagde vakantie waarin iedereen op Curacao zijn uiterste best heeft gedaan om het ons naar de zin te maken.

Er zijn geen woorden genoeg te vinden voor wat Kenneth & Shomi voor ons gedaan hebben,Tochtjes met trollytrain door de stad,een bustocht over het westen van het eiland en een boottocht allemaal op kosten van mijn schoonzus haar bedrijf,het beschikbaar stellen van het huis en het lenen van de pickup-truck van mijn zwager enz enz ( ik moet weer wennen aan mijn kleine autotje na 4 weken in een mega pickup te hebben rond gereden,

Bedankt iedereen voor hun tijd inspanning en ook jullie voor je leuke reacties

We hopen dat jullie het leuk gevonden hebben

Groetjes van familie Schimmel & Kelvin Lam

1. Pieter & Petra:
    19 augustus 2014
    We hebben genoten van jullie reisverslag van de trip naar Curacao, en wat een mooie foto's !!!

Binnenkort gaat mijn nwe reisverslag online, heb er nu al zin in ;-)
  2. Willem en poppy:
    20 augustus 2014
    dat kan ik mij voorstellen ik vind het hier fris wij komen dan ook van 35+ dan valt het een beetje tegen ook mijn auto is klein na 4 weken een mega pick up van mijn zwager
  3. Annemiek Bos:
    23 augustus 2014
    Fijn dat jullie zo genoten hebben. Geweldig zo'n vakantie. Leuk reisverslag! We zien elkaar!